Deklaracja dostępności
Gmina Bulkowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony BIP.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Piotr Banaś, p.banas@bulkowo.pl. 24 265 20 13
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek: Urząd Gminy Bulkowo ul. Szkolna 1
Do budynku prowadzą 2 wejścia:
od ul. Szkolnej – Główne wejście A
od ul. Płockiej – wejście B
Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia głównego A znajduje się pochylnia. Poręcze zainstalowane po obu stronach pochylni na wysokości 1,1 m; 0,9 m i 0,75 m od poziomu pochylni. Pochwyty przy poręczach z zaokrąglonymi zakończeniami, wystające o 0,3 m poza długość pochylni. Schody wyposażone w obustronne poręcze na wysokości 1,1 m; 0,9 m i 0,75 m. Zainstalowana balustrada pośrednia. Pochwyty przy poręczach z zaokrąglonymi zakończeniami. Przy budynku znajduje się parking. Na parkingu od strony wejścia A znajduje się wyznaczone miejsce postojowe dla OzN. Przy schodach do wejścia B brak pochylni, brak poręczy przy schodach.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
W budynku brak windy.
W budynku znajduje się krzesło do ewakuacji.
Na parterze budynku utworzono toaletę dostępną dla osób z niepełnosprawnościami.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami zostało utworzone na parterze budynku bezpośrednio przy wejściu A Biuro Obsługi Klienta.
Do toalety dla OzN oraz do Biura Obsługi Klienta prowadzą ścieżki dotykowe dla niewidomych.
Schody na I. piętro od wejścia A posiadają obustronne poręcze na wysokości 110 cm i 75 cm zaokrąglone na końcach.
Schody na I. piętro od wejścia B posiadają jednostronną poręcz na wysokości 110 cm i 75 cm zaokrąglone na końcach.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku na parterze znajduje się monitor dotykowy z treściami dostępnymi dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W wejściu głównym jest zamontowany plan tyflograficzny parteru budynku.
W całym budynku są umieszczone przydrzwiowe tabliczki informacyjne z oznaczeniami tyflograficznymi, oznaczenia tyflograficzne w formie nakładek na poręczach oraz oznaczenia tyflograficzne na ścianach przy zmianie kierunku ruchu i prowadzących - do kluczowych pomieszczeń funkcyjnych.
Na parterze budynku znajduje się Biuro Obsługi Klienta bezpośrednio przy wejściu A wyposażone w ladę dostosowaną do OzN, pętlę indukcyjną, stanowisko do obsługi interesanta w urządzenie przenośne tablet +komputer do obsługi wideotłumacza Polskiego Języka Migowego, lupę powiększającą i uchwyty na kule.
W urzędzie istnieje możliwość połączenia z tłumaczem Polskiego Języka Migowego w godzinach pracy urzędu. Przy stanowisku do obsługi interesanta nawiązuje się połączenie przez Internet z tłumaczem. Dostępność do wideotłumacza w godzinach pracy Urzędu Gminy Bulkowo tj. pon.-śr. 07:15-15:15, czw. 08:00-17:00, pt. 08:00-15:00 poprzez: przeglądarkę internetową, aplikację internetową oraz urządzenia wyposażonego w kamerę i podłączonego do Internetu w Biurze Obsługi Klienta.
Pozostałe uchwyty na kule oraz szkło powiększające znajdują się w innych pomieszczeniach budynku urzędu.
Nagrano filmu w Polskim Języku Migowym z informacją o zakresie funkcjonowania urzędu i umieszczono go na stronie internetowej.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848